Individuele begeleiding onder schooltijd
Laagdrempelige ondersteuning voor brugklassers die vastlopen
De overstap naar de brugklas is groot. Sommige leerlingen weten hun plek snel te vinden, anderen blijven worstelen. Ze halen tegenvallende cijfers, maken hun huiswerk niet of onregelmatig, hebben moeite met het plannen van hun schoolwerk, of lijken zich sociaal-emotioneel niet thuis te voelen in de nieuwe omgeving. Voor deze leerlingen kan individuele coaching op school het verschil maken.
🎒 Voor wie is individuele coaching geschikt?
De begeleiding is bedoeld voor leerlingen in de brugklas of onderbouw die:
-
achterblijvende schoolresultaten laten zien (ondanks een passend advies),
-
moeite hebben met plannen, organiseren of structureren van schoolwerk,
-
snel afgeleid, onzeker of faalangstig zijn,
-
zich moeilijk kunnen aanpassen of buitengesloten voelen,
-
weinig zelfvertrouwen hebben of zichzelf constant vergelijken met anderen.
Door op tijd in te grijpen met praktische, persoonlijke begeleiding voorkom je grotere problematiek later in het schooljaar.
🧭 Wat houdt de coaching in?
In een individueel traject werk ik met de leerling aan:
-
het versterken van studievaardigheden (leren plannen, huiswerk aanpakken),
-
het ontdekken van een persoonlijke leerstijl,
-
omgaan met perfectionisme of uitstelgedrag,
-
opbouwen van zelfvertrouwen en eigen regie.
De begeleiding is oplossingsgericht, afgestemd op de belevingswereld van de leerling en altijd in overleg met school en ouders. Waar mogelijk sluit ik aan bij de bestaande zorgstructuur of werk ik samen met de mentor, ib’er of zorgcoördinator.
🏫 Coaching op school = laagdrempelig & effectief
Doordat de coaching op school plaatsvindt, is de drempel voor de leerling laag en blijft de begeleiding goed verbonden met de dagelijkse schoolpraktijk. De gesprekken zijn kort, krachtig en praktisch. Vaak zijn enkele sessies al voldoende om merkbaar verschil te maken in motivatie, schoolresultaten en welbevinden.
📞 Interesse in individuele coaching op school?
Ben jij mentor, docent, ib’er of zorgcoördinator en herken je een leerling in dit verhaal? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek. Samen bekijken we wat nodig is en hoe we de leerling snel weer op weg kunnen helpen.
"Dank voor je hulp aan L.
Vergeleken met de eerste maanden, zie ik een andere L. Ze leert best veel bij je begeleidingssessies, vooral het leren leren en plannen. Qua cijfers doet ze het ook beter dan voorheen en heeft er weer vertrouwen in."
Mentor Brugklasser
""Allereerst dank voor je hulp.
Ik merk dat S. na de sessies begeleiding het beter wil doen. Ze heeft veel baat bij de behandelde onderwerpen. Ze voelt dat ze nu betere inzicht heeft in schoolzaken. Is ook vrolijk en ziet het positief vergeleken met de laatste maanden.
Mentor Brugklasser